dimarts, 26 de març del 2013

El Rèquiem de Mozart al Teatre "Capitolio" de Godella


El Rèquiem de Mozart al "Capitolio" de Godella

       El passat diumenge, 24 de març, vaig assistir a la funció que es va representar al Teatre "Capitolio" de Godella, a càrrec del Cor "Lambert Alonso" i la "Orquesta Sinfónica de Requena", sota la direcció de Josep Manel Campos. Es van interpretar la Trilogia Sacra, d'Ernest Artal (compositor d'Algemesí), i la Missa de Rèquiem en Re menor KV 626, del gran Wolfgang Amadeus Mozart, un dels més autèntics genis que ha donat la Música, i tot un referent universal pels melòmans de tot el món.

         Ja fa gairebé un any que em vaig assabentar de que s'anava a posar en escena aquesta obra, que per mi és un dels màxims exponents de la música clàssica (sobretot de la coral), i és per això que em vaig posar en contacte amb el director Josep Manel Campos, amb qui havia col·laborat a "Música i Poesia per a Cent anys d'Expressió Artística a Godella", que va tenir lloc al Centre d'Art "Villa Eugenia", el 12 de juny del 2011, i on vaig poder gaudir de la seua categoria (com diuen al seu poble de Bétera) humana i artística. Ell em va posar amb contacte amb el Lluís (membre del Cor), que viu ben a prop de ma casa, i  ha estat gràcies a ell el que al remat haja pogut gaudir del concert. Uns dies abans no ho tenia gens clar, i fins i tot vaig anar a l'assaig general, que es va celebrar el passat dijous i on, gràcies al Julio Montagud, Coordinador de publicacions del Taller d'Història de Godella, puc deixar constància gràfica.

A l'assaig general del dijous (foto del Julio Montagud)

         Aleshores va arribar el diumenge i, en obrir el correu electrònic, vaig rebre la gran notícia (no totes han d'ésser males): L'amic Lluís tenia dues entrades per a mi, i és per això (malgrat que ha estat una autèntica carambola) que vaig gaudir d'aquesta obra, que m'ha acompanyat en moltes ocasions, a l'hora d'escriure. El meu amic Ximo Pont, que també és un enamorat dels cors, em va acompanyar, i passàrem una gran vetlada, escoltant els més de cent intèrprets (entre solistes, cors i músics), on no van mancar les llàgrimes (i no sols per la "Lacrimosa"), perquè la veritat és que, com diu el meu amic Ximo, aquesta música és tan sublim que fa esborronar-te...

El públic aplaudeix al final de la representació (Foto: Andreu Garcia)

      Un autèntic èxit, que caldria poder repetir per a que totes les persones que no van poder presenciar-ho, gaudiren d'aquesta meravella de la música clàssica.

         Fins ací els meus apunts, però si voleu saber molt més, llegiu la magnífica crònica del meu amic pakiu:
        
          I ací podeu gaudir del "Rèquiem" de W.A. Mozart, en la versió del gran Herbert Von Karajan i la Filarmònica de Viena:



***

1 comentari:

  1. Certament va ser un èxit la representació, jo també vaig gaudir la gana.
    Al final l'Eduard "Xocolatero" ens va aconseguir les entrades.
    Gràcies per la recomanació del blog. Tenim pendent els enllaços, a veure si estes festes m'ho expliques in situ.
    Salut i bones vacances (de mestre).

    ResponElimina