dilluns, 21 de març del 2011

Dia Mundial de la Poesia


Foto: Francesc Andreu Garcia "pakiu"

           Avui, a més de l'entrada de la primavera, es celebra en tot el món el Dia Mundial de la Poesia. Des d'aquest modest bloc, heus ací la meua adhesió:


OH FOLL AMOR!

“Oh foll Amor! Sols vostre nom m’espanta...”  -AUSIÀS MARCH-

           Ara a la tardor he trobat de nou la il·lusió per l’amor, com quan era un adolescent i m’enamorava de totes les xicones que em miraven. Fa uns anys em va clucar l’ull, jo tenia més de quaranta anys, i ella era una joveneta que acabava de complir-ne disset. Va ser tota una aventura, i a tothora escoltava el murmuri dels veïns: “Si pot ser la teua filla! On vas, verderol?” Jo feia veure, doncs així ho sentia, que el meu amor era un amor platònic, ja sabeu! l’amor per la bellesa, i no li tocava ni un pèl. Aleshores, van passar els anys i, a poc a poc, sense que me n’adonés, ella va anar creixent, i a cada vegada feia més goig veure-la. Ja no me la mirava com abans, i vaig tornar a sentir punxes al cor i bategades al cap; la sang em bullia dins de les venes, i ara comprenc que la meua dona de vegades es senta gelosa d’ella, que és tan bonica, que tot ho enlluerna amb la seua presència, que deixa bocabadats a tothom que la mira; dones i homes, joves i vells, fins i tot els orbs i els muts s’enamoren de la seua flaire, de la seua veu, del seu relleu suau com el fil d’aranya, el seu esguard tan pur com l’aigua de les glaceres que l’home mai no ha trepitjat... Per això comprenc a Isabel, car no pot lluitar contra la meua passió per...

            LA POESIA!!!

***

1 comentari:

  1. Bonica giragonça i un esglai, pensava que te n'anaves de la teua dona i ves per on era la poesia, per aquesta jo també tinc gelosa a la meua Margarita, i que anem a fer, fa molts anys ens van enamorar les paraules.

    Salutacions des de Sant Marcel·lí de Vicent.

    ResponElimina